måndag 21 januari 2013

Jag har tydligen en riktig liten jägare till hund...

Bilden har inget med texten att göra, mer än att det är min lilla Bamze-bus ;)

Igår hade jag alla mina nära och kära här hemma.
Colliepojkarna tycker verkligen om när mormor och morfar är på besök. Vi åt god mat
 och sen gick vi på en promenad tillsammans.

Den här lilla Bamze-busen som jag har, är en riktig liten jägare. Han jagar det mesta som rör sig, tex löv som faller, fjärilar som fladdrar, flugor, humlor, fåglar mm mm. En gång fångade han till och med en vårtbitare, ni vet en sån där stor grön gräshoppa.

Jag har tidigare sett att han brukar jaga lite i dikeskanterna när vi är på promenad. Rätt som det är så gör han ett sånt där räv-hopp, rätt upp i luften och sen landar med näsan och alla fyra tassarna rätt ner i marken.

Jag har hela tiden tänk:
-JA JA... försök ta råttor du, men du kommer aldrig att lyckas fånga nån.
Men ack så fel jag hade!!

Igår under promenaden gjorde han precis som vanligt, gick längs dikeskanten och spanade. Rätt som det var gjorde han ett sånt där räv-hopp och sen plogade han sig fram nån meter med sin långa näsa i snön.
Sen far han upp alldeles snöig i hela ansiktet och en råtta i munnen.
-Titta vad jag har :)!!!

Tror ni man blev förvånad?
Svaret är JAA, men det kanske är dags för matte att sluta bli förvånad över allt 
vad denna lilla goding kan tänkas hitta på.

Nu skall jag och alla mina grabbar käka lite kvällsmat. 

Ha det fint.
Kramar Ida och colliepojkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar